PERSBERICHT: Deskbookers neemt flexplek reviewsite springwrQ.com over

Door Deskbookers op 2 Augustus 2013

Nijmegen, 13 januari 2013

Deskbookers heeft alle activiteiten van springwrQ.com overgenomen. springwrQ.com is de grootste onafhankelijke review-site voor flexibele werk- en vergaderplekken in Nederland. Deskbookers is het grootste landelijke netwerk van flexkantoren.

springwrQ.com is in twee jaar tijd uitgegroeid tot een online overzicht van ruim 500 locaties in Nederland waar je flexibel kunt werken en ontmoeten. Gevoed vanuit de markt van mobiele werkers en bedrijven op zoek naar flexibele kantoorruimte biedt springwrQ.com snel en duidelijk inzicht waar je terecht kunt, wat de faciliteiten zijn en hoe andere bezoekers een locatie beoordelen.

Overname een logische stap

Jeroen Kleinhoven, co-founder van springwrQ.com noemt de overname een logische stap voor het platform. “De impact van Het Nieuwe Werken op de vraag naar vastgoed in Nederland is dagelijks zichtbaar. De kantorenleegstand loopt op tot wel 25% en de behoefte naar flexibele kantoorruimte is explosief gegroeid. Veel ondernemers en vastgoedeigenaren springen hierop in, velen met een eigen uitstraling, invulling en kwaliteitsniveau. Twee jaar geleden was transparantie in deze groeiende markt ver te zoeken en uit persoonlijke behoefte zijn we springwrQ.com gestart. Door alle media aandacht rond de de ‘springwrQ Awards 2012’ is de interesse toegenomen waardoor we op zoek zijn gegaan naar een partij die de groei naar een volgend niveau kan brengen. Die continuïteit hebben we gevonden in Deskbookers.”

Deskbookers.com de juiste partij

Mede oprichter Jeroen Roodnat: “Deskbookers.com was reeds een goede partner van springwrQ. Zij hebben een sterk concept om bedrijven en zelfstandigen snel te helpen in het boeken van een goede werkplek om te werken of te ontmoeten. De beide jonge oprichters zijn betrokken en gedreven en hebben ons overtuigd van hun visie en aanpak in deze snelgroeiende markt. We hebben daarbij veel vertrouwen in de toegevoegde waarde die deze overname heeft voor bezoekers en locatie-eigenaren”.

Beoordelingen belangrijk bij keuze flexkantoor of vergaderlocatie

Frank Derks, mede eigenaar van Deskbookers is blij met de overname van springwrQ.com. “Beoordelingen van andere gebruikers zijn belangrijk bij de keuze voor een flexkantoor of vergaderlocatie. Wat me aanspreekt bij springwrQ is het ‘sociale element’. Bezoekers kunnen zelf flexkantoren en vergaderlocaties toevoegen, aangeven waar zij geweest zijn en deze beoordelen. Daarnaast kan een bezoeker fan worden van een flexkantoor of vergaderlocatie”, somt Derks op. “Het ‘sociale element’ wordt steeds belangrijker in deze markt”, daarom hebben wij springwrQ overgenomen.

Deskbookers’ plannen met springwrQ

“We gaan springwrQ verder uitbouwen met meer locaties en meer beoordelingen” zegt Jeroen Arts, de andere eigenaar van Deskbookers. Een eerste logische stap is om springwrQ te verbinden met Deskbookers.com. “Onze klanten maken veel gebruik van flexkantoren en vergaderlocaties. Zij krijgen de mogelijkheid om zelf beoordelingen te plaatsen, maar krijgen ook inzicht in hoe anderen een flexkantoor of vergaderlocatie beoordeeld hebben. Daarnaast willen we samenwerkingen aan gaan met andere websites die flexkantoren en vergaderlocaties aanbieden, zonder dat de autonomie van springwrQ wordt aangetast. springwrQ is en blijft een onafhankelijke reviewsite”, sluit Arts af.

Over Deskbookers:

Frank Derks en Jeroen Arts hebben Deskbookers medio 2010 opgericht. Deskbookers is een landelijk netwerk van flexkantoren en vergaderlocaties waar klanten vanuit een individueel of bedrijfstegoed gebruik kunnen maken van alle faciliteiten, zoals flexplekken en vergaderruimtes, die deze locaties bieden.

Over springwrQ.com:

springwrQ.com is begin 2011 opgericht door Jeroen Roodnat en Jeroen Kleinhoven uit persoonlijke frustratie en verwondering. Het community platform verbindt vraag met aanbod van flexibele werkplekken, ontmoeting- en vergaderplekken. Flexibel bij springwrQ is van 1 uur tot 5 jaar. Vind en vergelijk flexplek-, vergader- of kantooraanbieders. springwrQ biedt zoek- en filtermogelijkheden, gebruikerservaringen en reviews en heeft het meest uitgebreide overzicht in Nederland.

Neem voor meer informatie over dit persbericht contact op met:
Frank Derks
t. 06 5153 38 01